Julen är över och det vankas ett nytt år

Jaha då var julen förbi... en väldigt kort jul detta år (dock inte för mej som tog några extra dagar ledigt) och på söndag är det redan nytt år.
Denna jul kom min kusin Calle över för att fira jul med oss...de har vi inte gjort sen vi var små så det var riktigt trevligt.
På julaftons morgon klev vi upp och åt frukost tillsammans, och efter det så hade vi paketöppning. Lilleman fick vara tomte. Jag satte på han tomteluva bara först, men han protestera direkt och ville ha hela utstyrseln på sej med tomterock och allt. Sen fick han dela ut alla klapparna och det gick med en hejdundrande fart..och alla fick hjälp att öppna sina paket (vare sej man ville eller inte) hehe.
När alla paket var öppnade gjorde vi oss iordning för att åka iväg till Bönan och äta lunch och fira resten av julen hos min svägerska och barnen.
Väl därute så bjöds de enligt tradition på julgröt och den som fick mandeln var tvungen att rimma...och i år så blev de Calles tur... roligt då de var första gången han firade med oss alla. Han kom på ett riktigt fint rim och fick en liten julklapp som pris.
När det var dax för Kalle Anka på tv så tror jag de mest var vi vuxna som tittade istället för barnen, de hade fullt upp med sin mobiler eller datorspel...
När sen resten av paketen var utdelade och julmaten uppäten så jäste vi mest i soffan en stund innan de var dax för oss vuxna att spela julklappspelet...jag kammade hem en flaska rödvin och en skarvsladd =) haha
Trots allt hemskt som hänt på sistone (att min svägerskas man gick bort i somras) så hade vi en riktigt trevlig jul. Jag hoppas att nästa år bara bjuder på trevligheter och att alla mina nära och kära får vara friska och må bra...låt oss få ett år utan begravningar.
 
 
 
Bästa julklappen var nog den radiostyrda bilen från mormor
 
 
Finaste killen med munnen full av mandarin
 
 
Tomten med sina två nissar kom på besök
 
 
 
Klart tomten fick en kram
 
 
Min kusin Calle och sambon spexar
 
 
Efterrätten stod jag för som vanligt...
 
 
 
"puss mamma"
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zickim

Titta hit om ni vill läsa om min livs resa...att bli mamma!! Även mycket bilder på mina handgjorda smycken och recept samt drinktips!!

RSS 2.0