Dag 84 - Vemmas kost och träningsprogram

FÄÄÄÄÄRDIG!!! Jag har nu slutfört mina 12 veckor på detta program och även fast det är svårt att erkänna för sej själv så måste jag faktist säga att jag är stolt över mej själv och mina resultat. Det har gått mycket bättre än jag hade förväntat mej. Jag har dock inte nått mitt mål men det är endast 2 kg kvar dit så jag är nöjd ändå. Jag har ju legat sjuk sista veckan och inte kunnat träna nånting, så dom sista kilona tar jag tag i sen när jag blivit helt frisk. =)
Eftersom det nu är sista dagen och min ätardag så började jag dagen med en riktig lyxfrukost för att fira lite att jag nu är klar med detta program. Jag gjorde fattiga riddare på lowcarb bröd samt drack en kopp varm choklad med minimarshmallows.
 
 
Jag lovade förra veckan att ni skulle få se före och efter bilder och här ska ni få dem....
 
 
Mina resultat efter 12 veckor:
 
Vikt: -7 kg
Midja: -12 cm
Höft: -8 cm
Lår: -5 cm
 
Totalt i cm: -25 cm
Totalt i %: -9% fett
   
 
 

Nyttigt mellanmål: Äppelplättar

Idag är jag hemma från jobbet för att jag är sjuk, men bara för att man är sjuk så kan man ju inte slarva med kosten. Så idag testade jag något nytt, äppelplättar. Jag tyckte dom blev supergoda, sambon tyckte dom kändes mjöliga (han vet inte vad han pratar om)...här ska ni få receptet så får ni avgöra själva. Lämna gärna en kommentar om vad ni tyckte.
 
 
Ingredienser:
 
2 ägg
1 burk lätt kesella
1 rivet Granny Smith äpple
30 g grahamsmjöl
ev lite sötningsmedel + kanel efter smak
 
Blanda ihop alla ingredienserna och stek i lite rapsolja. Det räcker till ca 6 st små plättar (ca 10 cm i diameter). Stek på medellåg värme.
 
Tillbehör: vaniljkesella och hallonsylt
 
För den som vill ha lite koll: 1 äppelplätt väger ca 70 g och innehåller ca 80 kcal fördelat så här:
 
Kolhydrater: 5,93 g
Protein: 7,12 g
Fett: 2,85 g
 
 
Receptet är hittat hos www.lissfit.com

Dag 78 - Vemmas kost och träningsprogram

Nu har jag gått in i den 12:e och sista veckan på detta program, så nu är de inte långt kvar. Jag kommer nog inte hinna nå mitt mål tyvärr men jag har kommit otroligt långt på dessa veckor och jag är sååå stolt över mej själv.
Igår hade jag mätning och vägning och jag blev positivt överraskad då det hade hänt nåt, för jag har i princip stått still i 3 veckor (jag har slarvat lite med träningen), men nu hade de äntligen rört lite på sej.
Så med en vecka kvar av programmet så ser mina resultat ut så här hittills:
 
Vikt: -7 kg
Midja: -11 cm
Höft: -8 cm
Lår: -5 cm
 
Totalt har jag tappat 24 cm!!
 
Nästa vecka så ska ni få se bilder, de lovar jag, både före och efter bilder...för de har hänt en hel del =)
 
 

Zickim

Titta hit om ni vill läsa om min livs resa...att bli mamma!! Även mycket bilder på mina handgjorda smycken och recept samt drinktips!!

RSS 2.0