Första föräldrakursen

Igår var jag och sambon på föräldrautbildning...vi fick lära oss om olika typer av snitt och varför dom görs, samt olika andningsövningar som kan hjälpa mej vid förlossningen. Vi fick bla träna på en övning som vi kan öva på hemma, där partnern skulle klämma på tjejens lår tills de gjorde riktigt ont och då skulle vi med hjälp av andningen andas oss ur smärtan...skitskumt! =) Själva andningen känner jag att jag behärskar då jag tagit hjälp av den då jag var ung och hade sån otrolig menssmärta, så de känns inte som att jag behöver öva nåt på den ;)
Nästa gång ska vi kolla på en förlossningsfilm, de ska bli spännande.
Jag var även till barnmorskan igår och tittade till bebisen...den låg fortfarande med huvudet neråt men hade inte fixerat sej...hjärtslagen låg på 144 (så jag misstänker att de blir en pojk). Vi tog även ett blodprov från armen på mej då jag har en negativ blodgrupp (B Rh-) och då kan man tydligen bilda nå typ av antikroppar mot sitt barn, så sen när bebisen har kommit ut så tas ett blodprov ifrån navelsträngen och skulle de va så att jag bildat dessa antikroppar så får jag en spruta som tydligen då ska motverka detta. Annars såg allting bra ut.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zickim

Titta hit om ni vill läsa om min livs resa...att bli mamma!! Även mycket bilder på mina handgjorda smycken och recept samt drinktips!!

RSS 2.0