Chokladkaka med kokos

Jag tror jag har slagit rekord denna vecka i att baka =) jag har bakat alla dagar denna vecka...men imorn tar jag nog en paus, då ska vi åka till Stockholm...äntligen får jag hem mina bäbisar! Åh vad jag har saknat mina katter!!
Kakan jag bakade idag blev jag inge nöjd med då jag valde en för liten form, så den blev ju aldrig klar nångång och detta resulterade i att den blev väldigt kladdig och de mesta bara flöt ihop....jaja den smakade got iaf, dock ingen fröjd för ögat.
Här ska ni få receptet...och ta en långpanna som de står i receptet inte en mindre form som jag valde (ja tog typ en 20x30 cm).
 
Chokladkaka med kokos
ca 24 bitar
 
Botten:
4 ägg
6 dl socker
180 g smält smör
8 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
3 dl vetemjöl
 
Kokoskräm:
200 g kokos
2 dl socker
1 dl sirap
1,5 dl grädde
75 g smält smör
 
1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Blanda alla ingredienser till botten och häll i en smord och bröad långpanna.
3. Grädda i 15 minuter mitt i ugnen.
4. Koka ihop ingredienserna till krämen, häll smeten på kakan och grädda ytterligare 10 min.
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zickim

Titta hit om ni vill läsa om min livs resa...att bli mamma!! Även mycket bilder på mina handgjorda smycken och recept samt drinktips!!

RSS 2.0