Sista dagen innan mammaledigheten

Idag jobbar jag sista dagen innan jag sen går på mammaledighet!! Helt ärligt så ska de blir riktigt skönt att få gå hem...inte bara för att man blir "ledig" men även för att de börjar bli lite tungt att jobba nu....de är ju trots allt bara 4 veckor kvar nu =)
Jag har ju ett ganska stillasittande jobb då jag jobbar som stationär väktare i en vaktkur och fungerar ungefär som en receptionist, men de är inte alltid som bebisen i magen gillar att jag sitter ner hela dagarna, jag försöker sitta så bra jag kan i min kontorsstol men de blir ju ändå en böjning nere i bäckenet som ibland verkar trycka på bebisen så den blir alldeles upprörd...då får jag upp å stå och gå lite så den lugnar ner sej, men då blir jag genast trött i ryggen, så de ska faktiskt bli riktigt skönt att få gå hem, där jag har tillgång till säng och soffa så jag kan lägga mej ner när jag blir riktigt trött i kroppen och bebisen bråkar i magen =)
 
Jag har inte planerat hur länge jag tänker va hemma, men de blir nog minst 10 månader sen får vi se hur läget ser ut just då, men en sak har jag förstått och de är att man blir verkligen inte rik av att vara hemma å mammaledig...man kommer nog få göra en hel del ändringar och uppoffringar om man ska få den nya ekonomin att gå ihop, men de ska nog gå bra tillslut.
 
Jag kommer sakna alla mina kollegor och andra personer jag träffar dagligen i mitt jobb, men jag har redan lovat att jag kommer och hälsar på sen när bebisen är ute...och då lär jag väl baka nå gott som jag kan bjuda dem på ;)
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zickim

Titta hit om ni vill läsa om min livs resa...att bli mamma!! Även mycket bilder på mina handgjorda smycken och recept samt drinktips!!

RSS 2.0