Min 30 års dag

Jag är jättelessen för att det har varit så tyst här på bloggen...detta inlägget har nu legat bland mina utkast i snart 3 veckor...ja skrev de direkt när jag kom hem från Åre där jag firade min födelsedag, men efter de så har jag haft så mycket att göra så jag hann inte lägga upp de...har väntat på att ja ska lägga upp mina bilder men de har inte blivit av.
Så nu lägger jag upp de utan bilder, så lovar jag att jag ska ta mej i kragen och lägga upp bilderna snart oxå. Men nu får ni iaf läsa om vad jag hade för mej på min födelsedag =)
Jaha då va de över...nu har jag klivit över strecket, jag har blivit tant, 30 år. =)
Men jag har haft en helt underbar födelsedag. De började med att direkt efter jobbet i fredags så satte jag och Eric oss i bilen för att åka norrut. Jag hade ingen aning om vart vi skulle då detta var en överraskning från Eric. Det ända jag fick veta var att vi skulle köra i ca 6 timmar....jag har ju inte varit så mycket norrut i vårat avlånga land så jag hade verkligen ingen aning om vart man kunde hamna om man körde i 6 timmar.
Vi stannade till i Sundsvall och käkade lite men åkte sedan raskt vidare...jag lyckades somna ett par gånger (som jag alltid gör när jag sitter bredvid i bilen), men tillslut var vi framme i Åre. Där hade Eric lyckats få tag i en övernattningslägenhet (då vi egentligen skulle ha sovit på Scandic i Sundsvall men de blev ändrat då våran aktivitet på lördagen blev framflyttad), och vi gick och la oss på en gång för vi skulle upp tidigt (08.00) nästa dag.

Nästa dag så gick vi ner till centrum för att titta lite en snabbis innan vi skulle åka vidare (trodde jag). Intill torget ser jag en mini buss med några klättrings människor står och håller på...tänker väl inte så mycket på de utan ska precis gå förbi dom när en tjej kliver fram till mig och frågar:

"Ursäkta, är det du som är Mikaela?"
"Ja" säger jag lite nervöst
"Bra då ska du få följa med oss"

Gaaahhh tänkte jag...shit vad har Eric hittat på för nåt. =) Efter nån minut kommer det ett gäng tjejer som tydligen oxå skulle följa med. Dom firade oxå att en av dom fyllde 30 år! =)

Vi fick klä på oss klättrings selar och fick en kort genomgång där jag fick veta att vi skulle åka nånting som hette Zip line. Jag hade verkligen ingen aning om vad de var från början men blev glatt överraskad när jag insåg vad det var jag skulle få göra. FAN VA COOLT, va de ända jag tänkte!!

Vi tog den lilla minibussen halvvägs upp på berget (Åreskutan) och sen gick vi resten, upp till ca 500 m höjd...där fick vi kliva upp i ett älgtorn typ, och där började äventyret.
Därifrån skulle vi sen åka linbana zickzack ner för berget igen....
Det va en otroligt häftig upplevelse och jag rekommenderar det verkligen till alla som vill uppleva nånting utöver det vanliga!!
När vi var klara åkte vi mot Årebjörnen där vi åkte upp högst upp på berget till Copperhill Mountain Lodge där Eric hade bokat en svit åt oss. Vi började med att gå ner till Spa avdelningen där vi njöt av bastubad, varma pooler både inom och utomhus...såå underbart.
Efter det var de middag med supergod mat och vin. Efter de va vi så trötta så när vi väl kom upp på rummet hann vi knappt titta klart på en film innan ögonen gick i kors. Jag kan ju lova att jag sov som en stock, mycket lycklig över min fantastiska födelsedag tillsammans med min älskling.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zickim

Titta hit om ni vill läsa om min livs resa...att bli mamma!! Även mycket bilder på mina handgjorda smycken och recept samt drinktips!!

RSS 2.0