En liten sjukling här hemma

Idag är jag hemma och vabbar med lilleman då han fick feber igår när han kom hem från dagis... när jag hämtade honom därifrån så sa dom att han hade varit lite låg och nere...ville inte äta nåt osv men han hade inte varit varm då...men på kvällen kom febern.
Han har väckt mej med jämna mellanrum hela natten och sagt "mamma mer" och pekat på vattenflaskan, så han har varit duktig och druckit mycket iaf. Nyss somnade han på soffan...han drog filten över sej och 5 minuter senare sov han...han har fått i sej vätska men inte velat ha nåt att äta vilket man förstår....han har knaprat på lite havrekuddar samt druckit nyponsoppa.
Hoppas han kryar på sej till imorn då vi ska till BVC för 2,5 års kontroll. Vi ingår tydligen i nån forskningsgrupp där de studerar barns språk, och jag tycker de är jättekul att vi är med där då jag varit lite oroligt över hans språk då han inte pratar nånting än, så de ska bli intressant och höra vad de säger... bara han är feberfri så vi kan åka dit, skulle inte vilja skjuta fram de, men visst är han sjuk så får vi göra de.
Tanken är även att lilleman och jag ska åka och hälsa på min syster å hennes karl nu till helgen, för att byta lite julklappar å sånt, så jag vill gärna att han kryar på sej så vi inte behöver ställ in de också...de skulle va så tråkigt.
Jag har roat mej med att baka lite nytt fika till sambons kollegor...igår bakade jag wienerbröd till dem som dom fikar med idag =) Tydligen var de väldigt uppskattade...idag blev de kanelbulle brownies som de ska få imorn.
Här hittar du receptet på dem: http://kakboden.blogg.se/2017/january/kanelbulle-brownies.html
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zickim

Titta hit om ni vill läsa om min livs resa...att bli mamma!! Även mycket bilder på mina handgjorda smycken och recept samt drinktips!!

RSS 2.0