Mamma på snabbvisit

Från tisdag till onsdag var min mamma här på en snabb visit...hon skulle nämligen gå på en visning på en lägenhet. Hon har ju länge kollat på lägenheter här i Gävle då hon vill flytta upp hit. Hon går ju i pension om ca 1 år och då vill hon bo här sen så hon är närmare oss nu när hon har blivit mormor och allt =)
Då de bara va en snabbvisit över natten så ville jag bjuda på något lite lyxigare till middag, så jag slängde ihop en trerättersmiddag. De blev skagentoast till förrätt, röding med potatis och romsås till varmrätt samt lakritspannacotta med bärsås till efterrätt.
Här kan ni få receptet på skagenröran som jag gjorde...receptet på lakritspannacottan hittar du här--> http://kakboden.blogg.se/2015/march/lakritspannacotta-med-barsas.html
 
Skagenröra:
ca 6 port
 
150 gr räkor, skalade (ca 800gr oskalade)
2 dl creme fraiche
3 msk majonäs
1/2 rödlök, finhackad
1 1/2 msk löjrom
1 msk färsk dill, hackad
några droppar citronjuice
flingsalt
svartpeppar
 
Gör så här:
 
Grovhacka räkorna. Blanda dem med resten av ingredienserna till en röra. Salta och peppra efter smak. Ställ röran i kylen.
 
 
Här är den goda lakritspannacottan med bärsås
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zickim

Titta hit om ni vill läsa om min livs resa...att bli mamma!! Även mycket bilder på mina handgjorda smycken och recept samt drinktips!!

RSS 2.0