Imorron händer de!!

Innan den här helgen är slut så kommer jag bli mamma!!! Shit va stort..och lite läskigt =)
Vi var till barnmorskan imorse för att göra en vanlig kontroll, och där berättade jag att jag har läckt lite vatten hemma..trodde dock inte att de kunde vara fostervatten då de ändå va ganska lite, utan trodde de mest berodde på att slemproppen hade lossnat. Men hon tyckte ändå att jag skulle ringa till förlossningen så fick dom avgöra om jag skulle åka upp för en kontroll ifall de va fostervatten eller inte.
Jag ringde till FL och de tyckte absolut att jag skulle komma upp för en kontroll så de var bara att sätta sej i bilen och åka upp. Där uppe fick jag lämna ett urinprov samt göra en gyn undersökning och mycket riktigt var de fostervattenavgång, och med tanke på att jag gått och läckt i snart 2 dagar så fick vi en tid för igångsättning direkt imorgon!! Om nu den inte behagar att komma ut redan idag/inatt... jag har ju haft en del värkar så vi får väl se.
Barnmorskan uppe på FL tyckte jag var en cool kvinna som inte redan hade ringt upp till dem då jag hade märkt att de börjat läcka vatten, "första gångs föderskor brukar ju ringa in vid minsta lilla som händer men inte du minsann.. du verkar väldigt lugn och cool" sa hon =) hehe jag som trodde de hörde ihop med att slemproppen lossnade och tänkte inte så mycket på de...
Jag tycker att de ska bli rätt skönt ändå att bli igångsatt..nu kan vi förbereda oss på ett helt annat sätt här hemma och verkligen gå igenom allt som vi vill ha med oss upp, än att behöva åka upp i halv panik och grymma värkar och kanske glömma nåt...nu kan man i lugn och ro göra sej iordning här hemma och packa allt och sen åka iväg.
Jag är så nyfiken på dej där inne!! Men nu dröjer de inte länge förrän vi få träffas på riktigt!! Trodde aldrig den här dagen skulle komma ;)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zickim

Titta hit om ni vill läsa om min livs resa...att bli mamma!! Även mycket bilder på mina handgjorda smycken och recept samt drinktips!!

RSS 2.0