Kubb

Hittade ett recept på kubb för ett tag sen och idag ville jag baka de men kunde inte hitta receptet nånstans..letade som en tok innan jag tillslut hittade de i en låda i vardagsrummet (hur de nu har hamnat där)...så nu sitter jag här med 28 st färdiga kubb...nä förlåt 27 st är de kvar nu men de va 28 från början ;) hihi
Jag har alltid trott att de va svårt att baka kubb, men de va ju hur enkelt som helst!!
Här ska ni få receptet:
 
Kubb
ca 30 st
 
13 dl vetemjöl
3 dl socker
3 tsk bakpulver
2 tsk hjortronsalt
250 gr smör
2,25 dl mjölk
1 st ägg
1-1,5 tsk bittermandelarom
 
Garnering:
pärlsocker
 
1. Blanda mjöl, socker, bakpulver och hjortronsalt i en bunke.
2. Smält smöret och blanda i mjölken.
3. Vispa upp ägget och tillsätt bittermandelaromen och häll i smörmjölken.
4. Häll i smörmjölken i de torra ingredienserna. Arbeta ihop till en deg.
5. Forma degen till en rulle och dela den i 30 st lika stora delar.
6. Doppa ena sidan i pärlsocker och lägg på en plåt. Grädda i 225 grader i 8-10 min.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zickim

Titta hit om ni vill läsa om min livs resa...att bli mamma!! Även mycket bilder på mina handgjorda smycken och recept samt drinktips!!

RSS 2.0