Hörseltest

Idag var jag iväg till hälsocentralen för att göra ett hörseltest då min sambo har tjatat länge på mej att jag hör dåligt och att jag alltid pratar väldigt högt...ja tycker även själv att jag har svårt att höra dova toner samt att om de är mycket bakrundsljud när folk pratar så har jag svårt att höra vad dom säger.
Testet gick snabbt och smidigt och sköterskan som gjorde de sa: "jag har aldrig gjort ett hörseltest på nån som hör så bra" HA! Så de är inget fel på min hörsel!! Men läkaren sa oxå att de kan bero på hur man uppfattar ljud, hur hjärnan tolkar vissa ljud...jag är ett öronbarn och har haft nedsatt hörsel pga av många öroninflammationer (hörde endast 30% på ena örat och 10% på de andra), sen fick jag även rör inopererade i öronen. Allt detta kan påverka hur jag hör idag, då min hjärna är van att höra dåligt sen ung ålder och sållar därför bort vissa ljud...så de är som man brukar säga:"man hör de man vill höra" =)
 
 
Ett perfekt hörseltest...missade en ton på första försöket men tog den sen...
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zickim

Titta hit om ni vill läsa om min livs resa...att bli mamma!! Även mycket bilder på mina handgjorda smycken och recept samt drinktips!!

RSS 2.0