Nyttigt mellanmål: Äppelplättar

Idag är jag hemma från jobbet för att jag är sjuk, men bara för att man är sjuk så kan man ju inte slarva med kosten. Så idag testade jag något nytt, äppelplättar. Jag tyckte dom blev supergoda, sambon tyckte dom kändes mjöliga (han vet inte vad han pratar om)...här ska ni få receptet så får ni avgöra själva. Lämna gärna en kommentar om vad ni tyckte.
 
 
Ingredienser:
 
2 ägg
1 burk lätt kesella
1 rivet Granny Smith äpple
30 g grahamsmjöl
ev lite sötningsmedel + kanel efter smak
 
Blanda ihop alla ingredienserna och stek i lite rapsolja. Det räcker till ca 6 st små plättar (ca 10 cm i diameter). Stek på medellåg värme.
 
Tillbehör: vaniljkesella och hallonsylt
 
För den som vill ha lite koll: 1 äppelplätt väger ca 70 g och innehåller ca 80 kcal fördelat så här:
 
Kolhydrater: 5,93 g
Protein: 7,12 g
Fett: 2,85 g
 
 
Receptet är hittat hos www.lissfit.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zickim

Titta hit om ni vill läsa om min livs resa...att bli mamma!! Även mycket bilder på mina handgjorda smycken och recept samt drinktips!!

RSS 2.0