Bubbelgum och candy melt

Idag använde jag mina candy melt som jag köpte för ett tag sen...de är typ som en sorts "choklad" som man smälter och kan dekorera sina bakverk med...de används ofta på tex cake pops. Men nu testade jag de på muffins.
Jag använde mej av ett vanligt basrecept på vaniljmuffins och sen smälte jag lite grön candy melt som jag smaksatte med päron essens och sen gjorde jag en vanlig glasyr av vatten och florsocker som jag smaksatte med bubbelgum essens.
Här kan ni få receptet på muffisen:
 
Vaniljmuffins
12 st
 
4 dl vetemjöl
3 dl socker
2 1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
100 g smör (rumstempererat)
2 dl mjölk
2 st ägg
1 tsk äkta vaniljpulver (el 2 tsk vaniljsocker)
 
Sätt ugnen på 175 grader. Blanda mjöl, socker, bakpulver och salt i en bunke tillsammans med smöret. Häll 1 dl mjölk och blanda smeten slät. Vispa resten av mjölken tillsammans med ägg och vaniljpulvret. Rör sedan ihop mjöl och mjölkblandningen och rör om tills allt är blandat. Fyll muffinsformarna till max 2/3.
Grädda i ca 20-25 minuter.
 
Muffins med candy melt i päronsmak
 
 
Muffins med bubbelgum glasyr
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zickim

Titta hit om ni vill läsa om min livs resa...att bli mamma!! Även mycket bilder på mina handgjorda smycken och recept samt drinktips!!

RSS 2.0