Muffins med creme cheese frosting

Här ska ni få ett recept på helt vanliga muffins med en god creme cheese frosting till... även dessa bjöd ja mina arbetskamrater på :-)

12 st mellanstora muffins

250 gr mjöl
50 gr mandelmjöl
2 tsk bakpulver
1/2 tsk bikarbonat
3 st ägg
100 gr socker
1/2 tsk vaniljsocker
3/4 dl vegetabilisk olja
2 1/2 dl creme fraiche

Till frostingen :
60 gr mjukt smör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 msk citronjuice
100 gr philadelphiaost
några droppar karamellfärg

1. Värm ugnen till 175 grader.

2. Blanda mjöl, mandelmjöl, bakpulver och bikarbonat i en bunke.

3. Vispa äggen i en separat bunke och rör ner sockret, olja och creme fraiche. Tillsätt mjölblandningen i äggblandningen och rör snabbt samman ingredienserna.

4. Skeda upp blandningen i formarna. Grädda i 20-25 min tills dom är gyllenbruna. Använd en provsticka för att kontrollera om muffisen är klara. Ställ dom på ett galler och låt dom kallna.

5. Frostingen: Rör smör, florsocker, vaniljsocker, citronjuice och philadelphiaost krämigt.
Färga den med valfri karamellfärg eller behåll den vit. Spritsa frostingen på dina muffins.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zickim

Titta hit om ni vill läsa om min livs resa...att bli mamma!! Även mycket bilder på mina handgjorda smycken och recept samt drinktips!!

RSS 2.0