Lakrits kakor

Idag ville jag baka nåt med de jag inhandlade på lakrits mässan, så då fick de bli lakrits kakor. Här ska ni oxå få receptet:
 
100 g smör
1 dl socker
1 msk ljus sirap
2,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 msk lakritsgranulat
 
 
1. Smält smöret och låt de svalna. Rör ner socker och sirap i en bunke och sedan de smälta smöret.
2. Blanda mjöl, bakpulver och lakritsganulatet i en separat skål. Blanda sedan ihop allt till en slät smet/deg. Låt den vila ca 30 minuter i kylskåpet.
3. Sätt ugnen på 175 grader. Rulla små bollar av degen och tyck sedan till dom med en gaffel på en bakplåtspappers klädd plåt. Grädde dem sedan mitt i ugnen i 10 minuter. Låt svalna på galler och förvara dom i burk med lock.
 
 
Detta lakritsgranulat använde jag
 
 
 
Mina kakor
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zickim

Titta hit om ni vill läsa om min livs resa...att bli mamma!! Även mycket bilder på mina handgjorda smycken och recept samt drinktips!!

RSS 2.0