Alaska Zoo

Idag har vi besökt Alaska Zoo. Jag bestämde att vi skulle gå på zoo då vi ännu inte har fått sett nån björn här och vi åker ju härifrån om 2 dagar, så jag tänkte att vi tar det säkra före de osäkra =) Och med tanke på att jag är djurvårdare i grunden så brukar jag alltid vilja besöka djurparker i nya länder som jag besöker.
Det va en fin djurpark men jag tyckte tyvärr att djuren hade lite små hägn...jag såg att många av djuren visade tecken på att vara alldeles för understimulerade. Men nu har vi fått sett björn iaf!! =)
 
Ingången till djurparken
 
En säl
 
 
2 st isbjörnar hade dom
 
 
fråga mej inte vad detta var för djur
 
 
en tjej började vissla åt vargarna så dom började yla
 
 
 
 
 
kamel och lamor
 
 
och en björn såklart, en svartbjörn för att vara mer exakt
 
 
vithövdad havsörn
 
 
snöleopard
 
 
två tigrar hade dom oxå men de va svårt att ta bilder på dom när det va galler överallt
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zickim

Titta hit om ni vill läsa om min livs resa...att bli mamma!! Även mycket bilder på mina handgjorda smycken och recept samt drinktips!!

RSS 2.0