Cake pops

Igår fick jag lust att baka nåt och letade på olika recept och ramlade över nåt som hette Cake pops...hmm hade aldrig hört talas om de förut men de såg väldigt gott ut så jag valde att prova...och de blev väldigt bra (trodde dock inte de när jag blandade ihop de) och framförallt riktigt snygga =)




Recept:

1 dl grädde
20 g hackade Ahlgrens bilar
1 st sockerkaka
200 g choklad
ev strössel

Värm grädde och bilarna tills bilarna nästan har smält. Ställ sedan i kylen medan du gör sockerkakan.
Gör en vanlig sockerkaka och låt den svalna i 10-15 min.

Mosa sönder sockerkakan i en stor bunke och ha i Ahlgrenssmeten, kör med elvisp tills allt är blandat, och forma till lagom stor bollar. Låt stå i kylen medans du smälter 200 gr choklad, rullar bollarna i chokladen och sen i ev strössel. De går även att klippa till lagom långa grillpinnar och stoppa in i bollarna och göra klubbor av dem.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zickim

Titta hit om ni vill läsa om min livs resa...att bli mamma!! Även mycket bilder på mina handgjorda smycken och recept samt drinktips!!

RSS 2.0