Tvålar färdiga

Igår efter bion (såg snabba cash...tyvärr en besvikelse) så satte jag igång och göra mina tvålar... Jag handlade ju typ ihjäl mej på Panduro häromdan och köpte då på mej lite tvålmassa och några formar som jag tänkte göra några tvålar av, ev till julklappar =)
 
Jag började med att smälta tvålmassan
 
 
sen hade jag i färgämne och smak/lukt....hällde sedan upp massan i formarna där jag hade lagt i små stämplar
 
 
sen va de bara å låta de torka över natten....och fina blev dom (för att vara första försöket)
 
 
och jag kan avslöja att dom luktar jul (kanel/apelsin) =)
 
Nu är det bara lite cellopanplast som saknas och en fin inslagning så kan man ge bort dom =) Eller va tycker ni??



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zickim

Titta hit om ni vill läsa om min livs resa...att bli mamma!! Även mycket bilder på mina handgjorda smycken och recept samt drinktips!!

RSS 2.0