Hål i huvudet

Jaha då har vi haft 1:a advent och de blev en grön sådan. Visserligen kom de ett par flingor runt 17 tiden men de blev mest regn, då det fortfarande var ca 1 plusgrad ute. Får verkligen hoppas att de har hunnit komma lite snö till 2:a advent, åtminstone att vi får en vit jul, annars kan man ju strunta i julfirandet känns de som. Utan snö på julafton blir de ingen jul.
 
I mitt jobb träffar man ju en hel del människor, en del väldigt trevliga och en del mindre trevliga. Ibland blir man lite illa till mods när man får alla dessa elakheter kastade i ansiktet men en del gånger kan man bara fnissa åt hur dumma dom är...ett sånt tillfälle hade jag idag. Att göra legkontroller ingår ju som säkert alla vet i mitt yrke, och det gör vi varje dag nästan, och det är oftast ingen nyhet för dom som råkar ut för det.... Men idag träffade jag på en man som tyckte jag "hade hål i huvet" som tog leg på alla som åker in på området.... när man är så intelligensbefriad att man inte förstår att man som besökare måste visa legitimation för att komma in på ett inhägnat område, så att väktaren vet att det är rätt person som kommer in, då har man fan inget där att göra. Men de är just såna människor som man kan fnissa lite åt. Jag undrar om han tycker att polisen är lika dum i huvet som frågar efter körkortet för att dom ska kunna kolla så att han har rätt att framföra fordonet han kör...skulle va kul och höra han fråga om polismannen "har hål i huvet" för att han gör sitt jobb...=)
 
Igår var jag iväg och masserade en vovve, men de blev inte så mycket massage tyvärr...hunden var inte så van med att få massage så denna gång fick de mest bli lite "lära känna" tid och att han fick "lära sej att bli klämd på". Så är det med vissa hundar, en del är inte alls vana att få massage så då får man ta det i omgångar och lixom "lära" hunden att få massage. En del lär sej att tycka om de medans vissa aldrig kommer gilla de och då får man helt enkelt acceptera de, så är det ju med vissa människor oxå. Men jag tror nog de går bättre nästa gång för han verkade väldigt intresserad av mej och det jag gjorde, så de är bara å försöka igen =)

Idag var jag oxå iväg och masserade vovve, denna gång en kollegas flickväns hund, en riktigt söt en, en Eurasier (tror de stavas så). Denna va inte heller helt van med massage så ville mest leka med mina händer när jag skulle hålla på, så vi bestämde efter en stund att vi skulle försöka en annan dag =)
Jag har även två hundar till som står på kö för att bli masserade som ja ska försöka hinna med nu när jag är ledig. Tänkte även bege mej till det nyöppnade Djurmagazinet och Arkens Zoo för att kolla om dom har lust att göra nån form av samarbete i samband med nåt öppningserbjudande, att jag då kunde stå där en dag och erbjuda gratis hundmassage. Ska kolla om de finns nå intresse av det...*hoppas*
 
Nu ska ja hoppa i säng för att orka upp kl 05.00 imorron för att göra sista passet denna passvända...sen väntar 5 dagars ledighet =)


En Eurasier




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zickim

Titta hit om ni vill läsa om min livs resa...att bli mamma!! Även mycket bilder på mina handgjorda smycken och recept samt drinktips!!

RSS 2.0